#1 2007-10-19 12:17:51

CRaaSH

Administrator

6690172
Call me!
Skąd: MANHATTAN "Chybie"
Zarejestrowany: 2007-08-30
Posty: 482
Punktów :   
WWW

Mchał Bębenek

Michał Bębenek (ur. 3 października 1976 roku w Bochni) – polski kierowca rajdowy. Mistrz Polski gr. N (2005), Wicemistrz Polski (2004, 2005), Wicemistrz Polski gr. N (2001, 2003, 2004), a także Mistrz Polski w kl. N3 (1999).http://rajdy.hoga.pl/wywiady/images/1610.jpg

Michał Bębenek regularne starty w rajdach rozpoczął w 1997, kiedy zasiadł za kierownicą kupionego od Janusza Kuliga Opla Kadetta. Pierwszym jego sukcesem było zajęcie drugiego miejsca, tuż za Leszkiem Kuzajem, w klasyfikacji generalnej Rajdu Cieszyńskiej Barbórki w 1997 roku.

W kolejnym sezonie Bębenek przesiadł się do sprowadzonego z Belgii Renault Clio Williams, którym wygrał Rajd Polski w kl. N3, a w klasyfikacji końcowej Mistrzostw Polski tej klasy uplasował się na drugiej pozycji, będąc jednocześnie trzecim kierowcą w kl. F2.

Rok później Bębenek zapewnił sobie tytuł Mistrza Polski w kl. N3 już po zaledwie pięciu eliminacjach oraz powtórzył wynik w F2. To właśnie na walce w tej klasie miał skupić się w kolejnym sezonie. Niestety, A-grupowy Renault Megane, którym startował, okazał się bardzo awaryjny, wskutek czego sezon zakończył dopiero na 5. miejscu w klasie.

W 2001 roku Bębenek rozpoczął regularne starty autem czteronapędowym w Mistrzostawach Polski. Za kierownicą Mitsubishi Lancer Evo VI zdobył tytuł Wicemistrza Polski w gr. N, wygrywając po drodze w tej grupie dwie eliminacje.

Kolejny sezon dla Michała Bębenka nie był udany. W wyniku dyskwalifikacji na pierwszej eliminacji, wypadku na drugiej oraz średnich wyników podczas kolejnych dwóch rajdów, Bębenek zdecydował się zawiesić starty, a budżet przewidziany na resztę sezonu przeznaczył na start Toyotą Corollą WRC w Rajdzie Wisły, gdzie zajął drugie miejsce.

Sezon 2003 przyniósł powtórkę sprzed dwóch lat – Bębenek, stoczył zacięty bój o mistrzostwo w gr. N z Sebastianem Fryczem, ale ostatecznie musiał zadowolić się tytułem Wicemistrza Polski w gr. N.

Po wycofaniu aut WRC z RSMP rywalizację zdominowały auta gr. N. W tej sytuacji Bębenek, startując kolejną ewolucją Lancera, powtórzył sukces z poprzedniego roku w gr. N, a także został Wicemistrzem Polski w klasyfikacji generalnej, ulegając jedynie Leszkowi Kuzajowi.

W 2005 roku Bębenek za kierownicą ósmej ewolucji Lancera dość niespodziewanie wygrał pierwszą eliminację – Rajd Elmot i stał się liderem Mistrzostw Polski w klasyfikacji generalnej. Pozostał nim, aż do zakończenia ostatniej rundy – Rajdu Wawelskiego, gdzie zajął 3. miejsce, przegrywając ze Zbigniewem Gabrysiem i, co ważniejsze, Leszkiem Kuzajem, z którym walczył o tytuł mistrzowski. Ostatecznie Bębenek po raz drugi w karierze został Wicemistrzem Polski w klasyfikacji generalnej, ale jednoczesnie Mistrzem Polski w gr. N.

W 2006 roku Michał Bębenek kontynuje starty w RSMP za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX w barwach zespołu Lotos Team Race & Rally.

Bębenki są jedyni CO NIE???

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.muzyka3.pun.pl www.usmcfr.pun.pl www.zimlublin.pun.pl www.minecrafterzy.pun.pl www.vstransmys.pun.pl